موسسه تندخوانی نصرت

مشاوره تحصیلی

تندخوانی

مشاوره تحصیلی

یکی از حیطه های مهم در مشاوره، مشاوره تحصیلی است. خدماتی که در مشاوره تحصیلی به مراجعان ارائه می شود در راستای بهبود وضعیت درسی یادگیرندگان می باشد. مشاوره تحصیلی اغلب در مدارس و آموزشگاه ها کاربرد دارد. دانش آموزان و دانشجویان با استفاده از رهنمودهایی که در مشاوره به آنها ارایه می شود می توانند وضعیت تحصیلی خود را بخشند. هدایت تحصیلی یادگیرندگانی که دچار ضعف درسی هستند از مهم ترین خدمات مشاوره تحصیلی است. مشکلاتی از قبیل افت تحصیلی، کمبود علاقه و انگیزه برای تحصیل، نداشتن روش های مطلوب یادگیری، با مشاوره تحصیلی قابل درمان هستند.جهت مشاوره تحصیلی باما تماس بگیرید

تندخوانی

استعداد یابی در مشاوره تحصیلی

با توجه به اهمیت تفاوت های فردی در یادگیرندگان، استعدادیابی در مشاوره تحصیلی جایگاه مهمی دارد. بسیاری از آموزندگان آگاه به توانمندی های خود نیستند. مشاور تحصیلی می تواند از طریق ابزارهایی چون انواع آزمون ها و پرسشنامه ها به شناسایی استعدادهای نهفته در افراد بپردازد. از آنجا که توانایی های دانش آموزان با یکدیگر متفاوت است، استعدادیابی در مشاوره تحصیلی اهمیت بسزایی پیدا می کند. استعدادیابی در مشاوره تحصیلی به دنبال این هدف است که ضمن شناسایی توانمندی های افراد، به پرورش آن استعدادها نیز بپردازد و از این طریق است که مسیر رشد و بالندگی اشخاص طرح ریزی می شود. جهت مشاوره تحصیلی با ما تماس بگیرید.

تندخوانی

افراد نیازمند مشاوره تحصیلی

افراد نیازمند مشاوره تحصیلی را در چند گروه می توان قرار داد: گروه اول دانش آموزان و دانشجویانی هستند که دچار یکی از موانع یادگیری در تحصیل می باشند. این موانع ممکن است عدم آشنایی با اصول صحیح مطالعه، مشکلات شخصیتی، اختلالات یادگیری و یا مشکلات خانوادگی باشد. دسته ی دوم افراد نیازمند مشاوره تحصیلی، یادگیرندگانی هستند که مانع خاصی در یادگیری ندارند. این افراد قصد دارند استعدادها و توانایی های خود را بهبود بخشند. شکوفایی و پرورش والای توانایی های دانش آموزان و دانشجویان از اهداف این نوع مشاوره تحصیلی است. دسته ی سوم افراد نیازمند مشاوره دانش آموزانی هستند که در زمینه ی انتخاب رشته تحصیلی در دانشگاه نیازمند کمک می باشند. جهت مشاوره تحصیلی باما تماس بگیرید.

تندخوانی

دانش آموزان نیازمند مشاوره تحصیلی

هدف مشاوره تحصیلی این است که به دانش آموزان کمک می کند تا در آرامش روانی بتوانند به تحصیلی علم بپردازند. دانش آموزان نیازمند مشاوره تحصیلی در چند گروه قرار می گیرند: دانش آموزانی که دچار افت تحصیلی شدید شده اند، دانش آموزانی که در شیوه های مطالعه دچار مشکل هستند و دانش آموزانی که توانایی های خود را نمی شناسند و یا انگیزه ی لازم را برای تحصیل ندارند. دانش آموزان نیازمند مشاوره تحصیلی با بهره گیری از خدماتی که مشاوران به آنها ارایه می دهند قادر خواهند بود نقاط ضعف و قدرت خود را شناسایی کنند. در بسیاری از موارد دانش آموزان نیازمند مشاوره تحصیلی، در طول جریان مشاوره انگیزه های لازم را پیدا می کنند.جهت مشاوره تحصیلی باما تماس بگیرید.

تندخوانی

مشاوره تحصیلی تخصصی

مشاوره تحصیلی یکی از گرایش های مهم مشاوره می باشد. مشاوران تحصیلی لازم است دانش و تجربه لازم را داشته باشند تا بتوانند به ارایه مشاوره تحصیلی تخصصی بپردازند. مشاوره تحصیلی تخصصی می تواند راه گشای بسیاری از مشکلات دانش آموزان در یادگیری باشد. از زمینه های مهم که مشاوره تحصیلی تخصصی به آن می پردازد راهنمایی دانش آموزان در انتخاب رشته از طریق آزمون های شناسایی استعداد تحصیلی و مصاحبه می باشد. انتخاب رشته برای دانش آموزان بسیار حایز اهمیت است و می تواند بر آینده تحصیلی و شغلی افراد اثرگذار باشد. برای همین، دانش آموزان برای انتخاب رشته نیازمند مشاوره تحصیلی تخصصی می باشند. جهت مشاوره تحصیلی باما تماس بگیرید

تندخوانی

مشاوران تحصیلی مجرب

اکثر والدین دوست دارند که برای حل مسایل درسی و تحصیلی فرزندان خود از مشاوران تحصیلی مجرب کمک بگیرند. برای شناسایی مشاوران تحصیلی مجرب راه های مختلفی وجود دارد: 1-داشتن مدرک دانشگاهی مرتبط با مشاوره تحصیلی و به عبارتی داشتن دانش لازم در این زمینه 2-دارا بودن تجربه در زمینه ارایه مشاوره تحصیلی 3-آگاه بودن به اهمیت امر آموزش و پرورش و تحصیل 4-علاقمند بودن به دانش آموزان و توانایی برقراری ارتباط صحیح و دوستانه با آنها مشاوران تحصیلی مجرب ضمن دارا بودن ویژگی های یاد شده، لازم است از مسایل ومشکلاتی که دانش آموزان در جریان تحصیلی با آنها ممکن است روبرو شوند آگاهی لازم را داشته باشند. جهتمشاوره تحصیلی باما تماس بگیرید

تندخوانی

حرفه ای ترین مشاوران تحصیلی

در مشاوره اصولی مطرح است که رعایت آنها موجب توانمندتر شدن مشاوران می شود. از آنجا که تحصیل علم دانش آموزان بسیار حایز اهمیت است، پس لازم است تا حرفه ای ترین مشاوران تحصیلی در مدارس حضور داشته باشند. حرفه ای ترین مشاوران تحصیلی کسانی هستند که دانش، تخصص و تجربه لازم در زمینه ی مشاوره تحصیلی را بدست آورده باشند. مشاور تحصیلی باید بتواند خود را در جایگاه دانش آموز قرار داده و مسایل سد راه دانش آموز را درک و رفع نماید. حضور حرفه ای ترین مشاوران تحصیلی در مدارس و در دسترس بودن آنها برای دانش آموزان، مسأله ای است که آموزش و پرورش نباید از آن غافل باشد. خدماتی که این مشاوران ارایه می دهند می تواند در بسیاری از زمینه های راه گشای دانش آموزان باشد.جهت مشاوره تحصیلی باما تماس بگیرید.

تندخوانی

سنجش تحصیلی

یکی از وظایف مشاوران تحصیلی، سنجش تحصیلی دانش آموزان است. مشاوران تحصیلی برای آنکه بتوانند یک مشاوره مفید ارایه دهند لازم است ابتدا به سنجش تحصیلی دانش آموزان بپردازند. آگاهی از سوابق تحصیلی دانش آموزان، زمینه های اجتماعی و خانوادگی و توانایی های آنها از مواردی است که مشاوران تحصیلی در سنجش تحصیلی به آن می پردازند. مشاور تحصیلی حرفه ای می داند که عوامل بسیاری روی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان اثر دارند. مشاور با شناسایی و بهبود بخشیدن به این عوامل، دانش آموزان را در یادگیری بهتر و تحصیل موفق تر یاری می رساند. سنجش تحصیلی در جهت تحقق این هدف به مشاور توانایی می بخشد. جهتمشاورهتحصیلی باما تماس بگیرید.

تندخوانی

اصول سنجش تحصیلی

سنجش تحصیلی به شناسایی مهم ترین نیازهای دانش آموزان که به پیشرفت تحصیلی آنها کممک می کند می پردازد. مشاوران تحصیلی با آگاهی از اصول سنجش تحصیلی، قادر به ارایه حرفه ای ترین راهنمایی و مشاوره ها خواهند بود. برخی از اصول سنجش تحصیلی با ویژگی ها و مهارت های مشاور تحصیلی در ارتباط هستند. به این معنا که وجود برخی مهارت ها در مشاور موجب توانمندتر شدن وی در سنجش تحصیلی می شود. از جمله این موارد می توان به قدرت برقراری روابط با دانش آموزان، سخنوری توانمند، آگاهی داشتن از مسایل روز، دانش و تخصص لازم و همچنین تعهد حرفه ای می باشد. اصول سنجش تحصیلی در راستای کمک به مشاور جهت شناسایی مشکلات دانش آموزان از طریق بررسی سوابق تحصیلی و اجتماعی آنهاست.جهت مشاوره تحصیلی باما تماس بگیرید.

تندخوانی

سنجش نیازهای تحصیلی

مشاوران تحصیلی جهت ارایه خدمات مشاوره ای مفید، به سنجش نیازهای تحصیلی دانش آموزان می پردازند. لازمه ی این کار، درک واقع بینانه ی مشاوران از نیازها، مسایل و نگرانی های دانش آموزان است. در زمینه ی سنجش نیازهای تحصیلی، معلمان و همچنین خانواده های دانش آموزان می توانند با مشاوران تحصیلی همکاری کنند و اطلاعات مفید و لازم را در اختیار آنها قرار دهند. یک مشاور برای آنکه بتواند راه گشای خوبی باشد ابتدا باید درک درستی از نیاز و مشکل مراجع خود داشته باشد. از این جهت مشاوران تحصیلی لازم است با به کارگیری سنجش نیازهای تحصیلی دانش آموزان، مشکلات و نگرانی های فراگیران را شناخته و با تجزیه و تحلیل درست آن در جهت حل آن به افرا کمک کنند.جهت مشاوره تحصیلی باما تماس بگیرید.

تندخوانی

مشاوره و برنامه ریزی درسی

مشاوره و برنامه ریزی درسی یکی از راهکارهایی است که در تنظیم زمان و برنامه ریزی جهت پیشترفت تحصیلی دانش آموزان بسیار مؤثر می باشد. مهم ترین عاملی که در موفقیت در هر زمینه ای نقش کلیدی دارد برنامه ریزی است. برنامه ریزی به دانش آموزان کمک می کند تا بهترین استفاده را از زمان خود داشته باشند. مشاوره و برنامه ریزی درسی از هدر رفت اوقات دانش آموزان جلوگیری می کند و به آنها یک جدول زمانی مناسب برای انجام فعالیت ها ارایه می دهد. به کمک این برنامه دانش آموز می داند که در ه زمان چه فعالیتی را باید انجام دهد. از مزایای مشاوره و برنامه ریزی درسی آن است که دانش آموز را هدفمند می سازد و به او یاری می رساند تا در یک بازه ی زمانی مشخص، انرژی و توانایی خود را صرف یک هدف از قبل تعیین شده بنماید. جهت مشاوره در برنامه ریزی درسی با ما تماس بگیرید.

تندخوانی

اهمیت برنامه ریزی درسی

به طور معمول وقتی دانش آموزان با حجم زیادی از درس ها و فعالیت هایی که مدرسه از آنها می خواهد روبرو می شوند، دچار سردرگمی و استرس شده و احساس ناتوانی می کنند. به همین علت ممکن است دست از تلاش بردارند و دچار افت تحصیلی شوند. مشاوره و برنامه ریزی درسی یکی از راه هایی است که می تواند در این زمینه به فراگیران کمک کند. مشاوران تحصیلی پیوسته بر اهمیت برنامه ریزی درسی تأکید می کنند و عقیده دارند که کوتاه ترین راه رسیدن به موفقییت در درس و امتحانات برنامه ریزی است. دانش آموزانی که واقف به اهمیت برنامه ریزی درسی هستند با کمک مشاور تحصیلی خود و با در نظر گرفتن ساعات و زمان هایی که سرعت یادگیری آنها مطلوب تر است، قبل از هر فعالیتی اقدام به تهیه برنامه ی درسی می کنند. اهمیت برنامه ریزی درسی به حدی است که گفته شده راه میانبر برای موفقیت دانش آموزان است. جهت مشاوره در برنامه ریزی درسی با ما تماس بگیرید.

تندخوانی

اهداف مشاوره و برنامه ریزی درسی

مشاوران تحصیلی با تأکید بر اهمیت برنامه ریزی، به دنبال تحقق مهم ترین اهداف مشاوره برنامه ریزی درسی می باشند. از جمله اهداف مشاوره و برنامه ریزی درسی عبارتند از: کمک به دانش آموزان جهت تعیین اهداف تحصیلی، یاری رساندن به فراگیران جهت شناسایی توانایی ها و استعدادهای خود، کمک به یادگیرندگان در راستای شناسایی عواملی که یادگیری آنها را سریع تر و عمیق تر می کندو شناسایی عوامل مخل بر یادگیری و انگیزه ی دانش آموزان.اهداف مشاوره و برنامه ریزی درسی در جهت تحقق یادگیری بهتر دانش آموزان صورت می گیرد و موجب هموار شدن راه موفقیت برای آنها می گردد. در جهت مشاوره و برنامه ریزی درسی با ما تماس بگیرید.

تندخوانی

مشاوره تحصیلی تلفنی

دانش آموزانی که نیازمند مشاوره تحصیلی هستند می توانند از راه های مختلفی با مشاور خود در ارتباط باشند. برای مثال می توانند از مشاورانی که در مدرسه حضور دارند کمک بگیرند. اما گاهی اوقات دانش آموزان ممکن است به مشاوران مدرسه دسترسی نداشته باشند. در این زمان، مشاوره تحصیلی تلفنی یکی از راهکارهایی است که دسترسی یادگیرنده به مشاور را آسان می کند. مشاوره تحصیلی تلفنی این مزیت را دارد که در وقت دانش آموزان صرفه جویی می کند. دانش آموزان از طریق تماس تلفنی قادر خواهند بود مشکل یا مسأله ی خود را مطرح کرده و از مشاوران تحصیلی بهره بگیرند. مشاوره تحصیلی تلفنی در دسترس بودن مشاور را امکان پذیر می سازد. جهت مشاوره تحصیلی تلفنی با ما تماس بگیرید.

تندخوانی

فواید مشاوره تحصیلی تلفنی

یکی از مواردی که در دسترس بودن مشاور را برای دانش آموزان امکان پذیر می سازد، مشاور تحصیلی تلفنی است. در صورتی که مشاوران این اجازه را به دانش آموزان مراجع خود بدهند که در صورت لزوم از طریق تماس تلفنی مشکل خود را مطرح نمیاند، فوایدی را به همراه خواهد داشت. از جمله فواید مشاوره تحصیلی تلفنی آن است که وقتی دانش آموز بداند که در هر شرایطی می تواند با مشاور تحصیلی خود صحبت کند و طرح مشکل بنماید، احساس اطمینان می کند و با آرامش خاطر بیشتری به درس خواندن می پردازد. از دیگر فواید مشاوره تحصیلی تلفنی ارزان بودن و سریع بودن آن است. دانش آموزان بدون مراجعه حضوری می توانند مسایل خود را با خبره ترین مشاوران مطرح نمایند. جهت مشاوره تحصیلی تلفنی باما تماس بگیرید.

تندخوانی

برنامه ریزی و مشاوره تحصیلی غیرحضوری

بسیاری از یادگیرندگان ترجیح می دهند به جای مشاوره حضوری برای حل موانع یادگیری خود، از برنامهریزیومشاورهتحصیلیغیرحضوری استفاده کنند. برنامهریزیومشاورهتحصیلیغیرحضوری که توسط مشاوران تحصیلی مجرب صورت می گیرد می تواند به اندازه ی مشاوره های حضوری اثرگذار و مطلوب باشد. حتی در بسیاری از مواردی که نیازه به مشاوره ی سریع و فوری می باشد، برنامهریزیومشاورهتحصیلیغیرحضوری نسبت به مشاوره حضوری می تواند راه گشاتر باشد. برای حصول موفقیت در برنامهریزیومشاورهتحصیلیغیرحضوری مشاوران باید به اندازه ای توانمند باشند که بتوانند با سخنان خود دانش آموزان را تحت نفوذ کلامی خود قرار دهند. فراگیرانی که از طریق مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران خود در ارتباط هستند در هنگام مواجه به موانع یادگیری خود، مطمین ترین راه را انتخاب می کنند. جهت مشاوره تحصیلی تلفنی با ما تماس بگیرید.

تندخوانی

مشاوره تحصیلی

مشاوره تحصیلی مشارکتی مشترک بین مشاوران و دانشجویان است که در آن مشاوران به دانشجویان در کشف / روشن کردن علایق علمی ، ساختن برنامه های آموزشی و استفاده از اطلاعات و منابع دانشگاه برای کمک به دستیابی به اهداف علمی کمک می کنند.

تندخوانی

مشاور علمی

مشخصات مشاوران دانشگاهی به افراد توصیه کنید. یک رابطه واقعی و باز برقرار کنید. علاقه ، قصد مفید و درگیری را نشان دهید. شنونده خوبی باشید؛ اطلاعات شخصی درباره مشاوران را بخاطر بسپارید. قرارها را نگه دارید سعی نکنید شرایط مشاوره ای را که صلاحیت آنها را ندارید مدیریت کنید. با منابع ارجاع آشنا باشید.

تندخوانی

مشاور تحصیلی دانش آموزان

یک مشاور تحصیلی دانش آموزان را راهنمایی می کند تا بر اساس رشته های خود بهترین تصمیم گیری را انجام دهند و اطلاعات و همچنین گزینه هایی را برای کمک به آنها در انجام شرایط مدرک خود بدون اتلاف وقت و هزینه در کلاس های بی ربط فراهم می کند.

تندخوانی

بهبود مشاوره تحصیلی

چهار راهکار مشاوره تحصیلی موثر پیش بینی و رفع نیازهای دانشجویان فراتر از فهرست یا کتابچه راهنمای دانشجویی بروید. ... درباره سوابق دانشجویی تحقیق کنید. ... مشکلات و سد معبر بالقوه را شناسایی کنید. ... از منابع آنلاین به عنوان مکمل - نه جایگزین - برای مشاوره استفاده کنید.

تندخوانی

مشاور علمی مدرسه

مراحل تبدیل شدن به مشاور مدرسه مدرک لیسانس کسب کنید. ... برنامه کارشناسی ارشد مشاوره در مدرسه را پیدا کنید. ... تجربه کارآموزی یا بالینی کامل. ... در امتحانات مشاور مدرسه ایالت خود قبول شوید. ... برای دریافت گواهینامه مشاور مدرسه اقدام کنید. ... جستجوی شغل خود را شروع کنید.

در مورد این متن سوالی دارید؟ اینجا بنویسید.