سرفصلهای کلاس تندخوانی نصرت

سرفصل اصلی کلاس تندخوانی، این است که سریعتر از قبل و سریعتر از دیگر دوستان خود کتاب بخوانید. اینکه کتاب تمام نمیشود یک مساله مهم است که می‌تواند ناشی از تمرکز پایین باشد. طولانی شدن خواندن کتابهای حفظ کردنی، مساله ای متفاوت است. در پایان کلاس تندخوانی، میخواهیم سریعتر بخوانید + یکبار بخوانید + با تمرکز و اگر حفظ کردنی است بدانیم چگونه آن را حفظ کنیم. شرکت در دوره های تندخوانی نصرت بسیار ساده است و شرایط و ضوابط بسیار منعطفی دارد. بیشتر بدانید

اینکه حوصله کتاب خواندن نداریم و یا ساعتها میخوانیم ولی چیزی نمیفهمیم یک ریشه در تمرکز دارد. تمرکز کردن کار سختی است و باید این مهارت را در کلاس تمرکز یادگرفت. یکی از مهمترین موانع در مسیر یادگیری، تمرکز است. علت اینکه پدر و مادرهای ما کتاب نمیخوانند این است که مشغله کاری دارند و تمرکز ندارند. موبایل و بازیهای ویدیویی هم حجم زیادی از توجه ما را اشغال میکند. ما برای کتاب خواندن نیاز به آرامش و تمرکز کافی داریم. نداشتن تمرکز دلایل متفاوتی دارد. در کلاس تندخوانی نصرت، استاد جهانپور در مورد تمرکز هنگام مطالعه کار زیادی انجام میدهند.

اینکه کتابی را بخوانیم ولی محتوای کتاب یادمان نباشد باعث بیهوده شدن تلاش برای خواندن در مدرسه و دانشگاه و (به مرور درگیر شدن با آلزایمر1) است. و اینکه بارها کتاب را بخوانیم ولی کماکان احساس کنیم هیچ یادمان نیست نشانگر نوعی وسواس در مطالعه است. حفظ کردن روشهای متعددی دارد که میتوانید از همه انها استفاده کنید و در همه این روشها، خواندن و فهمیدن کتاب، پایه اساسی محسوب میشود. ما با تصحیح روشهای خواندن کتاب در یک دوره تندخوانی با دکتر جهانپور، میتوانیم از فراموشی خودداری کنیم.

2جایگاه انگیزه در کتاب خواندن، بسیار مهم است. هیچ انسانی….. هیییییچ انسانی هیچ کاری را بدون انگیزه انجام نمیدهد. درس خواندن و مدرسه رفتن هم انگیزه کافی و زیاد لازم دارند. گاهی ممکن است فردی به خاطر اینکه نمیتواند کتاب بخواند یا کتاب را نمیفهمد یا هرچه تلاش میکند برای حفظ کردن ولی بازهم یادش میرود، از کتاب خواندن و مدرسه متنفر بشود. در این صورت کلاس انگیزه کتاب خواندن را پیشنهاد میکنیم. تحقیقات ثابت کرده اند که توانایی کتاب خواندن و داشتن مهارتهای یادگیری، باعث ایجاد انگیزه در مطالعه و خواندن میشود.

  1. Frontiers | The Effects of Sustained Literacy Engagement on Cognition and Sentence Processing Among Older Adults ↩︎
  2. 6 Motivation to Learn | How People Learn II: Learners, Contexts, and Cultures | The National Academies Press ↩︎