آزاردهنده بودن کندخوانی

کندخوانی میتواند آزار دهنده باشد

آهسته خواندن می تواند از بسیاری جهات بر ما تأثیر بگذارد. ممکن است برای لذت بردن از کتاب ها مشکل داشته باشیم، در مطالعه مشکل داشته باشیم یا شایستگی خود را زیر سوال ببریم. اگر آهسته خوان هستید، خوشحال خواهید شد که بدانید این را می توان تغییر داد.

پسرفت یا عقب نشینی یک مسئله رایج است که منجر به کند خواندن می شود. این شامل بازخوانی مکرر و اغلب غیر ضروری یک متن است.

آزاردهنده بودن کندخوانی

آموزش تندخوانی میتواند برای دانش اموزانی که بسیار آهسته میخوانند و یا در خواندن از دیگران عقب هستند کمک کند تا کمتر کتاب بخوانند و کتابی که میخوانند را درست بفهمند و کاملا متوجه شوند و البته زمان کمی برای آن بگذارند.

آیا آهسته خواندن نوعی نارساخوانی است؟

آهسته خواندن می تواند اما نباید نشانه ای از نارساخوانی باشد.

چگونه سرعت مطالعه خود را بهبود بخشم؟

می‌توانید مهارت‌ها و سرعت خواندن خود را با اجتناب از حواس‌پرتی، تعیین هدف، استفاده از دید پیرامونی یا تکه‌کردن بهبود بخشید. علاوه بر این، می توانید طیف گسترده ای از تکنیک ها و نکات را در اینترنت بیابید.

آیا آهسته خوان بودن مشکلی ندارد؟

بله، اشکالی ندارد که خواننده کند باشید. در واقع، بسیاری از افراد باهوش تند نمی خوانند و با آن مشکلی ندارند. حتی بسیاری موافق هستند که خواندن آهسته (تا یک نقطه خاص) درک و حفظ را بهبود می بخشد. اما، اگر بسیار کند خوان هستید و هیچ اطلاعاتی را که خوانده اید به خاطر نمی آورید، ممکن است عاقلانه باشد که با پزشک مشورت کنید.

چگونه بفهمم نارساخوانی دارم؟

اگر اغلب کلمات مشابه بصری را اشتباه می‌گیرید، اشتباهات املایی می‌کنید، آهسته می‌خوانید یا گوش دادن یا تمرکز برایتان سخت است، ممکن است دچار نارساخوانی شوید. اگر چنین مشکلاتی دارید، ضروری است که با پزشک مشورت کنید.

فواید تندخوان بودن چیست؟

خواندن با سرعت بیشتر اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد، حافظه و خلاقیت را بهبود می بخشد و سطح استرس را کاهش می دهد. همچنین فرصت های شغلی شما را افزایش می دهد، در زمان صرفه جویی می کند و تمرکز را بهبود می بخشد.


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *