کلاس تندنویسی

درباره کلاس تندنویسی

کلاس تندنویسی، برای دانش آموزانی تعریف شده است که خیلی آهسته می نویسند. آنها از نوشتن تفره میروند. برای نوشتن یک صفحه متن کلی شرط و شروط می گذارند و معمولا نمیتوانند یک صفحه مشق بنویسند. کلاس تندنویسی نصرت را شرکت میکنند تا در دیکته معلم عقب نمانند. بتوانند در کلاس سریع نت نویسی کنند و وقتی معلم به آنها مشق میدهد که بنویسند، بتوانند سریع نت برداری کنند. در پایان دوره تندنویسی دانش آموزان خواهند توانست تکالیف نوشتنی را در زمان کمتری تمام کنند.

خلاصه اطلاعات کلاس

عنوان دوره:

کلاس تندنویسی

رده سنی:

کلاس اول تا هفتم

شهریه دوره:

3.900.000

ظرفیت هر کلاس:

خصوصی

زمان شروع کلاس:

درهفته ثبت نام

سرفصلها: سریعتر بنویسد، تکالیف سر وقت تمام شود، به دیکته معلم برسد.

اهداف: نوشتن سریعتر و رفع حواس پرتی هنگام نوشتن

استاد: دکتر جهانپور (ارشد روانشناسی بالینی)

اینفوگرافی کلاس تندنویسی کودکان

توضیح صوتی در مورد کلاس

تندنویسی چیست و برای چه دانش آموزانی مناسب است

تندنویسی یعنی چه

برخی از دانش آموزان در مدرسه نمیتوانند سریع بنویسند. آنها از نوشتن عقب میمانند و معمولا در دیکته همیشه عقب هستند. آنها در خانه نیز از نوشتن طفره میروند.

استاد جهانپور از سال 1395 این کلاس را به کلاسهای موسسه تندخوانی نصرت اضافه نمود و تاکنون دانش آموزان زیادی در این کلاس شرکت کرده اند. نتایج پایانی کلاسهای تندنویسی همیشه رضایت بخش است و ما همیشه به اهدافی که در جلسه اول برای والدین مشخص میکنیم میرسیم.

چرا کودک من باید در کلاس تندنویسی ثبت نام کند

دانش آموزانی که نمیتوانند مشق سریعتر بنویسند همیشه در یک تنش با والدین خودشان هستند. آنها در مدرسه همیشه عقب می مانند و باید سرزنشهای معلم و گاها دیگر دانش اموزان را تحمل کنند. این دسته از دانش اموزان وقتی به دبیرستان و سالهای اخر میرسند از نت برداری سر کلاس و یا خلاصه نوشتن متن نیز فرار میکنند و هیچ چیز نمینویسند.

در یک کلاس تندنویسی به دانش اموزان کمک میکنیم تا آینده ای بهتر برای خودشان رقم بزنند.

چقدر طول میکشد تا مشکل نوشتن حل شود

یک دوره برای این کلاس کافی است.

هرچقدر سن شرکت کنندگان در کلاس کم باشد درصد موفقیت و زمان رسیدن به موفقیت بالاتر است. سعی کنید کلاس تندنویسی را در همان کلاس اول برای کودکان انتخاب کنید. چون کودکان تنها با نوشتن، میتوانند سواد خودشان را زیاد کنند. اگر کم بنویسند در نتیجه نمیتوانند کلمات را فرا بگیرند و این مساله بر ریاضی و فارسی و دیکته انها تاثیر مستقیم میگدارد.

دانش اموزانی که در سال پنجم یا ششم در کلاس تندنویسی شرکت میکنند همیشه در دیکته غلط املایی زیادی دارند که نشانگر این است که انها در سالهای گذشته مشق کم نوشته اند

کلاس تندنویسی چقدر تمرین در منزل دارد

کلاس تندنویسی همانند کلاس تندخوانی کودکان روزانه ده دقیقه یا سه مرتبه تمرین ده دقیقه ای لازم دارد.

برای دانش اموزانی که در منزل تمرین نمیکنند یا از تمرین فرا میکنند کلاسهای انلاین تمرین با استاد تعریف کرده ایم و به انها کمک میکنیم تا در کنار استاد تمرین انجام بدهند و از لجبازی باوالدین و جنگ با انها فاصله بگیرند

اطلاعات عمومی در مورد تندنویسی

تندنویسی چیست

نوشتن یک مهارت مهم در دانش آموزان محسوب میشوند. آنها برای نوشتن دیکته، نوشتن نتهای معلم، نت برداری در کلاس و مشق نوشتن در خانه نیاز جدی به نوشتن سریع دارند. بچه هایی که در کلاس درس جامیمونن، همیشه همکلاسی ها را ازار میدهند و تحمل غر زدن دیگران حس بدی به انها می دهد. این فقط در مورد مقطع ابتدایی نیست. در دبیرستان هم وقتی باید نتهای معلم و خلاصه کلاس را بنویسند جا میمانند و در امتحان نهایی نیز مشکلات جدی خواهند داشت.

مشکل از کجا شروع شده؟

از قبل از مقطع ابتدایی. در مهد و پیش دبستانی معلم باید نحوه دست گرفتن قیچی و مداد را به کودکان اموزش دهد. وقتی انها از ابتدا دستشان را کج روی کاغذ بگذارند یا خم شوند یا …. تا همیشه این عادت روی انها میماند و درست کردن ان بسیار دشوار خواهد بود. البته کج کردن دست روی کاغذ ربطی به سریع نوشتن ندارد و بسیاری از پزشکان را دیدم که موقع نوشتن نسخه، با اینکه فرمت مداد دست گرفتنشان ایراد دارد ولی میتوانند خیلی سریع بنویسند. رییس جمهور اوباما مداد را خیلی بدجور دست میگیرد ولی مشکل تندنویسی ندارد.

نحوه آموزش تندنویسی به کودکان

خب ما نمیتوانیم به کودکان بگوییم سریعتر بنویس و آنها هم سریعتر بنویسند. نوشتن یک امر غیر ارادی است و کنترل این قسمت از رفتارها، با مباحث تئوری امکان پذیر نیست. در کلاسهای تندنویسی استاد جهانپور تمارین ساده و قابل انجام را به دانش اموزان برای انجام در منزل میدهد. این تمرینها برای کلاس اول تا سوم و برای کلاس چهارم تا ششم و برای کلاس ششم به بالا متفاوت میباشد. هر چه زودتر و در سنین پایینتر در این کلاس ثبت نام کنید بیشتر نتیجه مطلوب میگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *