موسسه تندخوانی نصرت

کندخوانی

تندخوانی

تندخوانی کندخوانی

کتاب کندخوانی یکی از کتابهای سخت و البته جذاب است که در مدرسه میخوانیم. اما اگر بتوانیم ان را سریعتر بخوانیم، قطعا در ان موفق تر خواهیم بود. تندخوانی کندخوانی فقط تندخواندن نیست. بلکه در کنار خواندن، انچه خوانده اید را میفهمید، حفظ میکنید و می توانید با داشتن تمرکز کافی، ان را به خاطر بسپارید. دانش اموزان زیادی هستند که تمایل دارند در یک دوره تندخوانی کندخوانی شرکت کنند و مهارت خود را در این زمینه افزایش دهند. انها به ما مراجعه میکنند و در یکی ازین کلاسها ثبت نام میکنند

تندخوانی

کندخوانی

یکی از مشکلاتی که در زمینه خواندن وجود دارد کندخوانی است. منظور از کندخوانی عدم توانایی فرد در سلیس و روان خواندن متن ها و سرعت نامطلوب در ادای کلمات می باشد. کندخوانی مسأله ای نیست که فقط در کودکان دیده شود بلکه بسیاری از بزرگسالان هم با این مشکل روبرو هستند. مشکل کندخوانی نباید نادیده گرفته شود چون از مسایلی است که اگر برطرف نشود مسایل و مشکلات دیگری را به همراه خواهد داشت. چون خواندن یکی از نیازهای اساسی همه افراد جامعه است و اساس یادگیری نیز به شمار می رود. برای برطرف نمودن کندخوانی راه های مختلفی وجود دارد. به طور کلی فردی که دچار کندخوانی است لازم است تا تمرین و تکرارهای خاصی را انجام دهد. در این صورت می تواند با این مشکل مقابله کند و حتی توانایی تندخوانی نیز پیدا کند.

تندخوانی

اثرات نامطلوب کندخوانی

برطرف کردن مشکل کندخوانی در افراد ضروری است چون غفلت در این زمنیه پیامدها و اثرات نامطلوبی به همراه خواهد داشت. از مهم ترین اثرات نامطلوب کندخوانی کاهش اعتماد به نفس و جرأت ورزی فرد می باشد. دانش آموزی که نتواند در کلاس یک متن ساده را به طور سلیس و روان بخواند و پیوسته متن را کلمه به کلمه ادا کند، به این باور خواهد رسید که فردی ناتوان است. از دیگر اثرات نامطلوب کندخوانی وقت گیر شدن کار خواندن است. در بسیاری از مواقع هم دیده شده که افرادی که کندخوان هستند به تدریج افت تحصیلی پیدا کرده و علاقه و انگیزه ی خود را از دست می دهند. اما باید به افراد کندخوان این نوید را داد که مشکل آنها قابل حل است و این امکان برای آنها وجود دارد که بتوانند بر این مسأله فایق آیند.

تندخوانی

راه های مقابله با کندخوانی

برای یافتن راه های مقابله با کندخوانی در افراد لازم است ابتدا علت آن شناسایی شود. زمانی که علت کندخوانی به عدم اعتماد به نفس یا انگیزه ی فرد مربوط می شود می توان با ایجاد باورهای توانمندی در فرد ضمن تقویت اعتماد به نفس او، مهارت های خواندن را نیز در فرد افزایش داد. به طور کلی مهارت هایی که موجب تقویت حافظه و تمرکز می شوند می توانند از راه های مقابله با کندخوانی باشند. دانش آموز کندخوان نیازمند تمرین و تکرار بسیار است تا بتواند با این مشکل مقابله کند. معلمان می تواند با معرفی راه های مقابله با کندخوانی به دانش آموزان کندخوان و حمایت آنها، در جهت حل این مشکل به دانش آموزان کمک کنند.

تندخوانی

asarate namatloobe kondkhani

bartaraf kardane moshkele kondkhani dar afrad zaroori ast. chon geflat dar in zamine payamadha va asarate namatloobi be hamrah khahad dasht. az mohemtarin asarate namatloobe kondkhani kaheshe etemad be nafs va jorat varziye fard mibashad. danesh amoozi ke natavanad dar kelas yek matne sade ra be tore salis va ravan bekhanad va peyvaste matn ra kalame be kalame ada konad be in bavar khahad resid ke fardi natavan ast.

تندخوانی

عوامل کندخوانی

نقص شناختی یا نقاط ضعف در زمینه های اصلی پردازش شناختی می تواند به یک دلیل اصلی خواندن آهسته و سخت اشاره کند. زمینه های معمول کسری که می تواند سرعت خواندن را تحت تأثیر قرار دهد: پردازش شنیداری. پردازش بصری

تندخوانی

خواندن آهسته یا سریع

هیچ ارتباطی بین کند خواندن و حافظه وجود ندارد. کند خواندن ذهن سرگردان را تشویق می کند و تمرکز را دشوارتر می کند. مغز انسان قادر است دانش و اطلاعات را با سرعت بسیار بالاتری بدست آورد و با خواندن هر بار یک کلمه ، مغز رویای روز خود را شروع می کند.

تندخوانی

کندخوانی و ناتوانی

ناتوانی در خواندن ، ناتوانی در یادگیری است که می تواند شامل مشکلاتی در پردازش واجی ، تسلط یا سرعت خواندن و درک مطلب باشد. کودکانی که دچار نقص در خواندن می شوند اغلب علائم اولیه مشکلات در گفتار و زبان را از خود نشان می دهند

تندخوانی

فواید آهسته خواندن

خوانندگان آهسته مزایای بی شماری از عادت منظم مطالعه را ذکر می کنند و می گویند: این باعث بهبود توانایی تمرکز ، کاهش استرس و تعمیق توانایی تفکر ، گوش دادن و همدلی می شود.

در مورد این متن سوالی دارید؟ اینجا بنویسید.