موسسه تندخوانی نصرت

کلاس روش مطالعه

تندخوانی

کلاس روش مطالعه

خواندن و مطالعه نقش مهمی در بالا بردن ذخایر اطلاعاتی افراد دارد. مطالعه اگر صحیح انجام شود به صورت یک فعالیت لذت بخش درمی آید. استفاده از روش های غلط مطالعه موجب می شود خواندن برای افراد امری دشوار به نظر برسد. کلاس روش مطالعه با هدف آشنایی افراد با روش های صحیح مطالعه برگزار می شود.

شرکت در کلاس روش مطالعه و بکاربردن تمرینات و نکات مطرح شده در این کلاس ها،موجب بالا رفتن کارایی مطالعه شما خواهد شد. کلاس روش مطالعه جدیدترین و صحیح ترین روش های خواندن را به شما معرفی خواهد کرد. جهت ثبت نام در کلاس روش مطالعه می توانید با ما تماس بگیرید.

تندخوانی

محتوای کلاس روش مطالعه

اگر فکر می کنید روش های خواندنتان صحیح نیست و نیازمند کمک در این زمینه هستید می توانید در کلاس روش مطالعه شرکت نمایید. صرف شرکت در این کلاس ها نمی تواند بازده مطلوبی برایتان داشته باشد بلکه لازم است نکاتی که در کلاس روش مطالعه مطرح می شود را به صورت عملی هنگام خواندن به کار ببرید. محتوای کلاس روش مطالعه شامل تکنیک هایی است که به شما خواندن بدون فراموشی را آموزش می دهد.

مطالعه سودمند مستلزم کاربستن محتوای کلاس روش مطالعه است. طبق محتوای کلاس روش مطالعه، شما می آموزید که چه شیوه های مطالعه متناسب با سطح شناخت وتوانایی های شما می باشد. چون شیوه های مطالعه برای هر کس متفاوت می باشد. جهت شرکت در کلاس روش مطالعه با ما تماس بگیرید.

تندخوانی

مدرسان کلاس روش مطالعه

اغلب افرادی که مطالب خوانده شده را به سرعت فراموش می کنند و یا هنگام خواندن یک متن، تمرکز خود را از دست می دهند، عادت های صحیحی برای مطالعه ندارند. انسان ها از این نکته غافلند که شیوه مطالعه نقش مهمی در بخاطر سپردن مطالب خوانده شده دارد. کلاس روش مطالعه راهی مفید برای شناسایی راه های مطلوب خواندن است. مدرسان کلاس روش مطالعه متخصصان و روان شناسانی هستند که صحیح ترین روش های مطالعه را به افراد معرفی می کنند.

مدرسان کلاس روش مطالعه به افراد کمک می کنند تا متناسب با توانایی های شناختی و ویژگی های شخصیتی هر فرد، بهترین روش مطالعه را به آنان معرفی کند. با شرکت در کلاس روش مطالعه می توانید از تجربیات و آگاهی های مدرسان کلاس روش مطالعه استفاده نمایید. جهت شرکت در کلاس روش مطالعه با ما تماس بگیرید.

تندخوانی

بازدهی کلاس روش مطالعه

معرفی روش های صحیح مطالعه و بیان نکات مهم در حین خواندن، از مهم ترین اهداف کلاس روش مطالعه می باشد. از مواردی که موجب بازدهی کلاس روش مطالعه می شود افزایش سرعت و دقت افراد هنگام مطالعه می باشد. تکنیک هایی که در این کلاس ها ارایه می شود به منظور افزایش دقت، تقویت حافظه و تمرکز هنگام خواندن می باشد. بنابراین مشخص است که بازدهی کلاس روش مطالعه شامل موارد مختلفی می باشد.

شرکت در کلاس روش مطالعه و بکار بردن تمرینات معرفی شده، موجب افزایش بازدهی کلاس روش مطالعه می گردد.این کلاس ها به معرفی روش های درست خواندن می پردازند. جهت ثبت نام در کلاس روش مطالعه با ما تماس بگیرید.

تندخوانی

کلاس آشنایی با روش های مطالعه

کمتر کسی می داند که روش های مطالعه انواع بسیار زیادی دارند. هر کدام از روش ها مزایا و جایگاه کاربرد خاص خود را دارند. کلاس آشنایی با روش های مطالعه یکی از راه های آگاهی از شیوه های مختلف خواندن می باشد. در کلاس آشنایی با روش های مطالعه هر فرد می آموزد که کدامیک از شیوه های مختلف مطالعه می تواند متناسب با توانایی های شناختی و حسی فرد، کارایی بیشتری برای وی داشته باشد.

کلاس آشنایی با روش مطالعه افراد را با جدیدترین و علمی ترین شیوه های خواندن آشنا می سازد. علاوه بر این، تکنیک های مفید خواندن که موجب بخاطرسپاری آسان تر مطالب می شود نیز در این کلاس ها معرفی می شوند. جهت شرکت در کلاس آشنایی با روش های مطالعه با ما تماس بگیرید.

تندخوانی

متقاضیان کلاس روش مطالعه

کلاس روش مطالعه با هدف معرفی روش های صحیح مطالعه و خواندن به افراد تشکیل می شود. متقاضیان کلاس روش مطالعه می توانند با حضور در این کلاسها و بکاربردن تکنیک هایی که مطالعه را سودمند می کند، عادات خواندن خود را بهبود بخشند.

متقاضیان کلاس روش مطالعه معمولا دانش آموزان و دانشجویان هستند. این گروه از افراد معمولا نیاز بیشتری به مطالعه دارند و شیوه ی خواندنی که بکار می برند می تواند نقش مهمی در موفقیت تحصیلی آنها داشته باشند. متقاضیان کلاس روش مطالعه از تجربیات و آگاهی های متخصصان در زمینه ی مطالعه وشیوه های صحیح آن بهره مند می گردند. جهت شرکت در کلاس روش مطالعه با ما تماس بگیرید.

تندخوانی

تندخوانی با کلاس روش مطالعه

خواندن یک مهارت پرکاربرد است که دارای روش های مختلفی است. لازم است هر فرد متناسب با توانایی ها و ویژگی های خود، روش مطالعه مناسبی را به کار ببرد. کلاس روش مطالعه افراد را با شیوه هایی از خواندن که فراموشی کمتری را به همراه دارند آشنا می کند. یکی از اهداف کلاس روش مطالعه، تقویت مهارت تندخوانی در افراد است.

تندخوانی با کلاس روش مطالعه به آسانی قابل حصول است. تندخوانی با کلاس روش مطالعه برای افراد مقدور خواهد بود. یادگیری تندخوانی با کلاس روش مطالعه یکی از مواردی است که موجب بازدهی این کلاس ها می شود. جهت شرکت در کلاس های روش مطالعه می توانید با ما تماس بگیرید.

تندخوانی

کلاس روش مطالعه چیست

کلاس روش مطالعه به بررسی روشهای مطالعه می پردازد. این کلاسها که سردسته اصلی کلاسهای تندخوانی قرار دارند. در این کلاس به بررسی روشهای مطالعه پرداخته می شود. منظور از روش مطالعه همه برنامه هایی است که شما از ابتدای شروع تا پایان مطالعه مورد توجه قرار می دهید به طور مثال اینکه قبل از مطالعه پیش مطالعه کنید. یکی از روشهای مطالعه محسوب میشود. روشهای گوناگونی برای مطالعه طراحی و تولید شده است و همیشه این روشها به روز رسانی می شوند جدیدترین روشها به معنای بهترین روشها نیستند ولی این مهم است که تندخوان شدن خود را به همراه یک روش ترکیبی منحصر به فرد برای خودتان متناسب با کتابیتان داشته باشید در پاسخ به این سوال که کلاس روش مطالعه چیست و چگونه کلاسی است می توان به صورت خلاصه اینگونه نوشت، کلاس روش مطالعه، محلی برای آموزش روشهای یادگیری و مطالعه به کتاب خوانهاست. شاید شما فکر کنید که هر کسی روش مطالعه خودش را به صورت ذاتی پیدا میکند ولی این اشتباه است. روش مطالعه اموختنی و دانش اموزان از همان مقطع ابتدایی روش مطالعه ای که استاد به انها داده است را استفاده می کنند. از انجا که در ایران روشهای مطالعه که به دانش اموزان تدریس میشود حساب شده و منطقی و طبق استاندارد نیست دانش اموزان مجبور هستند در یک کلاس روش مطالعه جداگانه شرکت نمایند

تندخوانی

روشهای مرسوم مطالعه

روشهای زیادی برای مطالعه ابداع شده است روش‌های مطالعه SQ3R، PQRST، PQ4R، MURDER و PQ6R مرسوم ترین روشهای مطالعه هستند مراحل هشت گانه ی روش PQ6R عبارتند از : ۱٫ پیش مطالعه (Preview/P) – با کتاب آشنا شوید. – سرفصل ها را بررسی کنید – عنوان ها و تیترها را نگاه کنید.. – با عکس ها و نمودارها آشنا شوید. – خلاصه ی فصل را بخوانید. – هدف از یادگیری را بدانید. – صورت سؤالات فصل را مرور کنید. روشهای مرسوم مطالعه، همواره در حال تغییر هستند و نسلی به نسلی و فرهنگی به فرهنگ دیگر روش مطالعه جدیدی را لازم دارند

تندخوانی

اموزش مهارت مطالعه

مهارت مطالعه همچنین از انجا که تاکید بر یادداشت برداری به صورت شبکه ای است- که با این بحث به طور کامل آشنا خواهید شد- در پایان هر فصل و گاه در میان مطالب- بسته به ضرورت- به ارائه مطالب آن فصل به صورت شبکه ای مدل سازمانی اقدام شده است تا بحث شبکه ای و اهمیت نکات کلیدی ونیز نحوه اجرای طرحهای شبکه ای و اهمیت آن در یادگیری، برای فراگیران به روشنی مشخص شود و همچنین بتوان بتدریح تمرینها و آزمایشها را برای سنجش درستی آزموده ها انجام داد. از جمله شیوه های مطالعاتی که موجب درک درست موقعیت هر روش و پذیرش شیوه برتر می شود، مطالعه تطبیقی روشهاست. بیان این نکته ضروری استکه طرحهای پژوهشی یادگیری خلاق و مهارتهای مطالعه- که ما را به کسب این نتایج و ارائه روشها رهنمون ساخت- بر اساس مطالعه تطبیقی، بنا گذاشته شده است. بر این اساس فراگیران طی آموزشهای آتی، خود به مقایسه تطبیقی روشهای مختلف مطالعه خواهند پرداخت و گزینش شیوه برتر را- که بی تردید با آموزشهای یادگیری خلاق مطابقت خواهد داشت- امکان پذیر خواهند ساخت. در آموزش مهارتهای مطالعه، شیوه کار به صورت استدلالی است، در هر جا توصیه به انجام کاری یا خودداری از اجرای آن شده است، دلیل آن کار به صورتی کاملاً علمی و روشن ارائه شده است. علت انتخاب چنین شیوه ای، ضرورت اجرای تمامی دستورالعمل هاست و نه اختیار در اجرا یا عدم اجرای آن. زمانی می توان انتظار اجرای قطعی روشی را داشت که مخاطب معتقد به اجرای آن باشد به گونه ای که بر این باور باشد که بدون اجرای روشهای گفته شده، امکان نیل به هدف و کسب حداکثر بازدهی از مطالعه وجود نخواهد داشت. برای رسیدن به این مرز، مخاطب می بایست از تمامی دلایلی که موجب انتخاب هر یک از روشها و تکنیکها شده است، آگاه باشد تا چنین باوری در وی پدید آید. در بیان مسائل هر جا که ضرورت داشته به تبیین ریاضی مسائل پرداخته شده است.

تندخوانی

رعایت اصول مطالعه

در هنگام دست خوانی و اجرای تمرین های مربوطه به آن رعایت این اصول ضروری است. کتاب در فاصله حدود 40 سانتیمتری قرار گیرد. - صاف بنشینیم (پشت میز مطالعه) و روی کتاب خم نشویم. - سر ثابت باشد و فقط چشم به تعقیب حرکت دست و دیدن کلمات مورد اشاره بپردازد. - زیر تمام خطوط دست برده شود. - از ابتدا تا انتهای خط دست خوانی شود. - از راست به چپ دست خوانی شود(در متون فارسی) - حرکت دست، نرم و روان باشد و نه با سفتی و سختی. - دست روی صفحه کتاب کشیده شود و نه در هوا. - حرکت دست یکنواخت باشد و حالت ضربه ای، منقطع و متوقف شده در پایان خطوط نداشته باشد. - هنگام برگشت در دست خوانی کامل خطوط، دست حالت زیگزاگ نگیرد، پس از رسیدن به پایان خط، دست از روی صفحه بلند می شود و در ابتدای سطر بعدی قرار می گیرد و به همین ترتیب تمامی خطوط دست خوانی میشود.

تندخوانی

روش مطالعه بهتر؛ انتخاب زمان کلاس

من عادت داشتم قبل از به خواب رفتن کتاب بخوانم، اما خیلی زود به خواب می رفتم و مطالعه را رها می کردم. من متوجه شدم که بهترین زمان برای من برای خواندن کتاب صبح ها هنگام خوردن چای، هنگام رفت و آمد با مترو، و آخر هفته ها است. پس از چند هفته، مطالعه کردن به نظرم کاری طاقت فرسا نبود، بلکه به دنبال زمانی برای انجام آن می گشتم.

تندخوانی

محیط مناسب برای مطالعه

ساده ترین راه این کار این است که کتاب هایتان را در جایی که در معرض دید است قرار دهید. به علاوه، اگر مدام کتاب هایی که می خواهید بخوانید را در قفسه ببینید، تمایل پیدا می کنید که سریع تر مطالعه را شروع کنید! روش شدید تر می تواند دوری از تلویزیون باشد، در نتیجه بیشتر رغبت خواهید داشت که کتاب بخوانید. می توانید با انتقال تلویزیون به بیرون از اتاق خوابتان شروع کنید تا ببینید تاثیری در مطالعه تان دارد یا خیر.

تندخوانی

مهمتر از روش مطالعه همراه داشتن کتاب است

من شخصا کتاب های فیزیکی و اینترنتی می خوانم، اما هر جایی که بروم با خود کتاب می برم. به زودی متوجه خواهید شد که قطعه های زمانی بسیاری در طول روز دارید- مثل منتظر اتوبوس ماندن یا در صف ماندن برای بردن کودکتان از مدرسه- که می توایند چند صفحه ای از کتابتان را بخوانید.

تندخوانی

روش مطالعه کتابهای صوتی

اگر زمان زیادی را در رانندگی می گذرانید و نمی توانید کتاب بخوانید، بهترین راه استفاده از کتاب های صوتی است. گوش دادن به کتابی که خیلی به آن علاقه داشتید را در نظر بگیرید. بسیاری از کتابخانه ها دسترسی رایگان به کتاب های صوتی دارند.

تندخوانی

کتاب های دست دوم بخرید

هیچ چیز بهتر از دادن مکان تازه به کتابم و کمک به اقتصاد محلی نیست. اگر در محدوده ی نیویورک هستید، کتاب فروشی های خانگی، کتاب های تقدیم شده را با تخفیف می فروشند، و 100 درصد سود آن به خیریه ها می رسد. من برخی کتاب های بسیار ارزشمند را با قیمت 1 دلار در این مکان های زیبا خریده ام! و اگر در جایی زندگی می کنید که از این نوع کتاب فروشی ها وجود ندارد، می توانید نسخه های کپی آن را در سایت آمازون حتی برای معروف ترین کتاب ها پیدا کنید.

تندخوانی

پنج استراتژی مطالعه

هدف اصلی استراتژی های یادگیری این است که دانش آموزان به عنوان یک یادگیرنده کارآمد تر شوند. تحقیقات در مورد این موضوع روشهای مختلفی را برای انجام این کار به ما نشان داده است. اما سه معروف ترین استراتژی های یادگیری ، یادگیری ، ساختاری و مولد هستند. گفتن اینکه تحلیل نویسنده ناقص است یعنی او نتوانسته تمامی مشکلاتی که با آنها آغاز کرده را حل کند، یا اینکه نتوانسته آنجور که باید از موادش استفاده کند، یعنی تمامی مفاهیم و انشعابات را ندیده است. یا اینکه نتوانسته میان تعهدات خود تمایزهای مربوط قلئل شود. گفتن اینکه کتاب ناقص است، کافی نیست. هر کسی می تواند آن را در مورد هر کتابی بگوید. انسان ها محدود هستند، آثارشان هم همینطور، حتی آخرینشان. در ارائه ی این نظر هیچ لطفی وجود ندارد، مگر اینکه خواننده بتواند ناقص بودن آن را بطور دقیق توضیح دهد، یا با تلاش های خود یا با کمک کتاب های دیگر. پنج استراتژی مطالعه برای هفته پایانی زود شروع کنید اگر تکلیفی در هفته آخر کلاس انجام شود ، به این معنی نیست که باید آن را به بعد موکول کنید. ... راهنماهای مطالعه خود را ایجاد کنید. ... یک برنامه مطالعه ایجاد کنید. ... به یک گروه مطالعه بپیوندید یا سازمان دهید. ... خواب مداوم داشته باشید.

در مورد این متن سوالی دارید؟ اینجا بنویسید.