موسسه تندخوانی نصرت

روانخوانی برای دانش آموزان

تندخوانی

کلاس روانخوانی برای کودکان

روانخوانی چیست و چگونه میتوان آن را به کودکان اموزش داد

مقصود از روانخوانی برای کودکان موسسه تندخوانی نصرت از سال 1391، دوره های روانخوانی و تندخوانی برای کودکان مقطع ابتدای با تدریس استاد جهانپور را در برنامه خود قرار داد. این کلاسها با کلاسهای تندخوانی متفاوت هستند. مقصود از روان بودن در کلاس روانخونی به عنوان توانایی خواندن با سرعت ، دقت و بیان مناسب تعریف می شود. برای درک آنچه می خوانند ، کودکان باید بتوانند روان بخوانند چه با صدای بلند بخوانند و چه بی صدا. روانخواندن کتاب باعث میشود که انها متنی که میخوانند را کاملا درک کنند. کودکانی که با لکنت کتاب میخوانند یا مکث زیاد هنگام مطالعه دارند و یا مدام از والدینشان کمک میگیرند، متنی که میخوانند را نمیفهمند. این مساله باعث میشود تا کتاب کمتری بخوانند و در نتیجه سوادشان نسبت به هم سن و سالانشان کمتر میشود. بچه هایی که روان خوان نمیخوانند مشکلات زیر را تجربه میکنند: باید حتما در کنار والدینشان کتاب بخوانند. مدام از دیگران کمک میگیرند. کتاب را تمام نمیکنند. آنچه خوانده اند را نمی فهمند. اشتباه املایی زیادی دارند. و... کودکان به یک دوره کلاس روانخوانی و تندخوانی نیاز دارند تا بتوانند وابستگی از والدین را کم کنند و خودشان کتاب را بخوانند، بفهمند و آن را تمام کنند. روان خواندن در واقع چهار قسمت دارد: دقت ، سرعت ، بیان و درک مطلب. هر قسمت مهم است ، اما هیچ بخشی به تنهایی کافی نیست. یک خواننده روان قادر به هماهنگی هر چهار جنبه تسلط است. دقت: خواندن صحیح کلمات کلیدی برای ایجاد تسلط است. در کلاس روانخونی خواندن یکی از فعالیت های پرکاربردی است که هر انسانی با آن سروکار دارد. خیلی از افراد به دلیل کاربرد شیوه های غلط خواندن و یا نیاموختن صحیح و روان خواندن، نسبت به فعالیت خواندن بی علاقه و کم انگیزه هستند. اما نکته قابل توجه این است که لازم است صحیح خواندن را از همان ابتدا به کودکان بیاموزیم. یکی از راهکارهای آموزش روانخوانی به کودکان استفاده از کلاس روانخوانی است. کلاس روانخوانی این مزیت را دارد که خواندن کودکان را اصلاح می کند و همچنین به آنها کمک می کند تا علاوه بر روان و صحیح خواندن، تندخواندن را نیز بیاموزند. در صورت تمایل جهت ثبت نام کودکتان در کلاس روانخوانی می توانید با ما تماس بگیرید. اهمیت خواندن و مطالعه موجب توجه روانشناسان و به ویژه معلمین به این فعالیت شده است. خواندن یکی از فعالیت های پایه ای است و از این نظر ارزشمند است. در راستای توجه به اهمیت خواندن، کلاس هایی با عنوان کلاس روانخوانی کودکان تشکیل می شود. اهدافی که در کلاس روانخونی کودکان دنبال می شود عبارتند از: آموزش شیوه صحیح خواندن به کودکان، اصلاح کندخوانی کودکان، آموزش شیوه های تندخوانی و مطالعه سریع به کودکان. پیگیری این اهداف به این منظور صورت می گیرد که کلاس روانخوانی کودکان موجب پروش کودکان در قالب انسان هایی شود که می توانند در بزرگسالی با علاقه و انگیزه، هم صحیح بخوانند و هم سریع بخوانند. روشن است که انسانهای علاقمند به خواندن می توانند نسبت به سایرین، سریع تر در مسیر رشد و پیشرفت قرار بگیرند.

اطلاعات بیشتر کلاس روانخوانی کودکان

  • کلاس روانخوانی کودکان
  • کلاس خصوصی روانخوانی برای کودکان
  • آموزش سریع روانخوانی به کودکان
  • حل مشکل حواس پرتی هنگام مطالعه
  • آموزشی ساده و قابل درک برای کودکان
  • بهره گیری از فنون روانشناسی در تدریس روانخوانی به کودکان
  • در کمترین زمان ممکن، بیشترین نتیجه به دست خواهد آمد
تندخوانی

روانخوانی برای کودکان

تندخوانی و روانخوانی یکی از شیوه های مطلوب مطالعه و خواندن می باشد. آگاهی از این روش مطالعه و کاربرد صحیح آن می تواند بر سرعت مطالعه افراد و همچنین دقت آنان بیفزاید. روانخوانی برای کودکان نیز بخشی از این شیوه می باشد که از مزایا و اهمیت بسیاری برخوردار است.

آموزش روانخوانی برای کودکان می تواند نقش مهمی در ایجاد علاقه کودکان به مطالعه داشته باشد. معمولا کودکانی که در خواندن دچار مشکل هستند اعتماد به نفس خود را از دست می دهند. بنابراین روانخوانی برای کودکان می تواند اثرات مطلوبی برای آنها داشته باشد. آموزش تندخوانی برای کودکان به اندازه آموزش تندخوانی به بزرگسالان درخور اهمیت است. در صورتی که کودکان از ابتدا با روش های تندخوانی و روانخوانی آشنا شوند و در مطالعه آنها را بکار گیرند، موفقیت چشم گیری نسبت به سایر همسالان خود خواهند داشت.

تندخوانی

روشهای روانخوانی برای کودکان

عقیده بسیاری از صاحب نظران و متخصصان این است که آموزش تندخوانی بهتر است از دوران کودکی آغاز شود. اگرچه آموزش تندخوانی در بزرگسالی نیز فواید خاص خود را به همراه خواهد داشت اما مطلوب تر این است که روشهای روانخوانی برای کودکان از سنین کودکی صورت گیرد.

از مهم ترین روشهای روانخوانی برای کودکان، افزایش دقت و تمرکز آنها از طریق تمرین ها و بازی های لذت بخش می باشد. روشهای روانخوانی برای کودکان به گونه ای طراحی شده اند که علاوه بر اصلاح شیوه های نادرست مطالعه و خواندن کودکان، روان خواندن و سریع خواندن را نیز در آنها تقویت می کنند. کاربرد روشهای روانخوانی برای کودکان اثرات مطلوبی را به همراه خواهد داشت.

تندخوانی

چگونه کودک من تندتر بخواند؟

یکی از نگرانی های والدین متوجه یادگیری خواندن و نوشتن کودکانشان می باشد. والدین کودکانی که در خواندن مشکل دارند و یا کندخوان هستند پیوسته با این سوال روبرو هستند که چگونه کودک من تندتر بخواند؟ برای تندخوان شدن کودکان لازم است که آموزش هایی در مورد شیوه های تندخوانی برای کودکان صورت پذیرد.

در پاسخ به نگرانی والدینی که به دنبال جواب سوال چگونه کودک من تندتر بخواند هستند باید گفت که این مشکل از طریق تمرین و تکرار قابل حل است. کلاسهایی که به منظور آموزش تندخوانی و روانخوانی شکل می گیرند به کودکان می آموزند که چگونه اشکالات خود در خواندن را حل و رفع نمایند. علاوه بر این به کودکان آموخته می شود که با افزایش دقت و دامنه تمرکز خود، سرعت خود را در خواندن و مطالعه افزایش دهنداگر شما هم با این سوال مواجه هستید که چگونه کودک من تندتر بخواند می توانید با ما در ارتباط باشید..

تندخوانی

چرا کودک من یواش می خواند

سرعت مطالعه در همه افراد یکسان نیست. در بعضی از افراد مهارت مطالعه قوی تر است و آنها می توانند با سرعت و دقت بیشتری متن ها را بخوانند و یا کتابها را مطالعه کنند. در کودکان نیز تفاوت در مهارت و سرعت خواندن به وضوح دیده می شود. برخی کودکان نسبت به سایرین، یواش تر می خوانند و به عبارتی کندخوان هستند. و این امر موجب نگرانی والدین می شود و باعث می شود که آنها از خود بپرسند که چرا کودک من یواش می خواند؟

از پاسخ هایی که می توان به سوال چرا کودک من یواش می خواند داد این است که ممکن است کودک درست خواندن را نیاموخته باشد. از علل کندخوانی شیوه های آموزش غلط می باشد. در برخی موارد نیز استرسی که در کودکان وجود دارد مانع از تمرکز حواس آنها می شود. اما با استفاده از آموزش هایی که در کلاس های روانخوانی و تندخوانی صورت می گیرد می توان کندخوانی کودکان را برطرف نمودچنانچه شما نیز با این سوال مواجه هستید که چرا کودک من یواش می خواند می توانید با ما در ارتباط باشید..

تندخوانی

روشهای روانخوانی و تندخوانی

اگر فکر می کنید از نظر مهارتهای مطالعه و خواندن قوی نیستند و نیاز به تقویت این مهارت دارید می توانید به آسانی و با بکار بردن روشهای روانخوانی و تندخوانی، سریعتر بخوانید. با استفاده از جدیدترین روشهای روانخوانی و تندخوانی قادر خواهید بود با تمرین بیشتر، به سرعت بیشتری در خواندن دست بیابید.

از مزایای تمرینات بکار برده شده در روشهای روانخوانی و تندخوانی این است که تمرکز را هنگام خواندن افزایش می دهند و مانع از حواس پرتی ذهن می شوند. تمرکز حواس موجب دقت و سرعت بیشتر مطالعه می شود. هرچه تمرین بیشتری انجام دهید سرعت بیشتری در خواندن پیدا می کنید. درصورت آگاهی بیشتر از روشهای روانخوانی و تندخوانی می توانید با ما تماس بگیرید.

تندخوانی

سرعت روانخوانی برای دانش آموزان

تندخوانی با روانخوانی متفاوت است. برای دانش اموزان مقطع ابتدایی کلاسهای تندخوانی با موضوع روانخوانی برگزار میگردد. انتظار می رود که دانش اموزان بتوانند سریعتر بخوانند اما این سریعتر خواندن به معنای تندخوانی نیست. بلکه به معنای روانخوانی است. بسیاری از (بلکه همه)دانش اموزان مقطع ابتدایی که برای تندخوانی به موسسه نصرت مراجعه میکنند با این مشکل روبرو هستند که کتابی که میخوانند را نمی فهمند و حتما باید پدر مادر برای انها درس را توضیح دهد تا ان را درک کنند. در کلاسهای تندخوانی کودکان این هدف را دنبال میکنیم که کودکان کتاب را خودشان بخوانند و ان را کاملا بفهمند. ضمن اینکه سرعت روان خوانی برای دانش اموزان باید حتما زیاد شده باشد. نگران سریع شدن ان نباشید. این سرعت روانخوانی برای دانش اموزان اصلا به معنای نفهمیدن نیست بلکه برعکس عمل میکند. بچه ها انچه را خوانده اند را سریع میخوانند، میفهمند. ممکن است بپرسید او الان که یواش میخواند نمی فهمد پس چگونه اگر سریعتر بخواند میفهمد اما این اصلا طبق حساب و کتاب ارزیابی نشده است. چه اینکه برعکس عمل میکند. انها کتاب را نمی فهمند چون خیلی یواش کتاب می خوانند و اگر سریعتر کتاب بخوانند، قطعا انچه خوانده اند را خواهند فهمید و قادر خواند بود خلاصه انرا برای شما بازگو نمایند. برای اطلاعات بیشتر و مشاوره تلفنی می توانید با شماره های موسسه تندخوانی نصرت تماس و با استاد دوره دراین رابطه مشورت نمایید. تست حضوری نیز رایگان می باشد و شما می توانید برای یک وقت مشاوره رایگان با موسسه در تماس باشید

تندخوانی

تست حضوری رایگان برای کودکان

موسسه نصرت کودکان مقطع ابتدایی را قبل از برگزاری کلاس تست میکند که ببیند ایا این کلاس میتواند برای انها مفید باشد یا خیر. برای شرکت در یک دوره تندخوانی شرایط ابتدایی لازم است. مهم است که مشکل کودکان که نمیتوانند سریع بخوانند ارزیابی شود. بسیاری از معلمان مشکل کندخوانی کودکان را با شرکت در یک دوره تندخوانی نصرت قابل حل می دانند و ان را به والدین دانش اموز توصیه میکنند. موسسه نصرت تنها موسسه ای است که برای سالهای زیاد کلاسهای تندخوانی برای کودکان برگزار نموده است ولی برای موسسه مهم است که کلاس باید حتما برای شرکت کنندگان مفید باشد به همین منظور از کودکان مقطع ابتدایی تست حضوری رایگان اخذ می شود تا بررسی شود ایا این کلاس برای انها مفید است یا خیر. هرچند این تست حضوری بسیار کوتاه میباشد اما ان را ضروری می دانیم و همیشه قبل از شروع دوره ان را انجام میدهیم. برای شهرستانی ها، این تست تلفنی رایگان کودکان برای موضوع کتابخواندن یا تندخواندن به صورت تلفنی انجام میپذیرد

تندخوانی

تندخوانی و روانخوانی

تندخوانی و روانخوانی از شیوه های مطلوب مطالعه هستند.اهمیت تندخوانی و روانخوانی از آنجایی است که بکارگیری عادات نامطلوب خواندن و یا نیاموختن صحیح و روان خواندن موجب کاهش علاقه افراد به خواندن می شود. بالا بودن سرانه مطالعه در جوامع یکی از شاخص های پیشرفت و رشد در هر جامعه ای است.

بنابراین هر فعالیتی که موجب تقویت خواندن در افراد شود می توانند یک گام در جهت کمک به رشد آنها باشد. اهداف تندخوانی و روانخوانی نیز همین راستا می باشد. اگر افراد بتوانند هر مطلب یا کتابی را که مطالعه می کنند روان و صحیح بخوانند و علاوه برآن سرعت مطلوبی در خواندن داشته باشند، مجذوب فعالیت خواندن می شوند. به این ترتیب خواندن و مطالعه برای افراد به صورت یک انگیزه درونی اتفاق می افتدجهت آگاهی از روشهای تندخوانی و روانخوانی می توانید با ما در ارتباط باشید..

در مورد این متن سوالی دارید؟ اینجا بنویسید.